13.02.2016.

Da li je sreća dostupna svakome?

Koliko puta se zapitamo zašto se baš nama dešavaju loše stvari?
Iz kog razloga je život nekada toliko surov, da nam dođe da eksplodiramo od muke? Zbog čega nam sve, za čime žudimo izgleda nedostižno?

Na ova i mnoga druga pitanja možemo da dobijemo odgovor ako iskreno zapitamo sebe, šta je to što nam je stvarno potrebno.
Većina će reći, dobar posao, lepa kuća, skup auto...
Ako smatrate da je posedovanje materijalnih stvari rešenje svih vaših problema, samo napred, ja vas ohrabrujem da jurite svoje ciljeve.

Lično mislim da na život, ipak treba gledati iz drugog ugla.
Ljudi obično razmišljaju o tome šta nemaju, ali ne vide ono što imaju. Onda kada izgubimo nešto nama dragoceno, shvatamo koliko nam zapravo nedostaje.



Kako onda da znamo šta je to što nam treba, da budemo istinski zadovoljni i srećni?

Tvrdim da je svaki problem veći u našoj glavi, nego što je zaista tako.
Isto tako tvrdim, da za sve postoji rešenje, koliko god to izgledalo nedostižno.

Pre svega treba biti iskren prema sebi, bez uticaja okoline. Osloboditi se pritiska svakodnevnice,
briga i beskrajnih misli koje nam crpe energiju.
Dok smo pod pritiskom, teško da ćemo naći rešenje bilo kakvog problema.
Ako pritom sami sebi pravimo pritisak, što je u većini slučajeva tako, izlaza iz takve situacije skoro da nema.
Evo jedne lagane vežbice,  koja meni pomaže u kritičnim situacijama.

-Opustiti se u sedećem ili ležećem položaju uz laganu muziku ili u potpunoj tišini.
Sledeći korak je disanje. Duboko udahnite, zadržite na momenat i izdahnite.
Uz ponavljanje ovog procesa, razmišljajte o tome kako dišete. Posle nekog vremena,
problematične misli će verovatno da se pojave. U tom slučaju, treba ih samo pustiti da
prođu, dok ih posmatrate kao reku koja teče. U početku će ovo izgledati kao nemoguć zadatak.
Bitno je samo ostati miran i vratiti se ponovo na opažanje procesa disanja.
Svrha ovog ponavljanja je smirivanje uma i otklanjanje stresa.

Sledeće što treba da uradimo, je da se zapitamo šta je to što nam je zaista potrebno da bi se oslobodili onog
grčevitog i neprijatnog osećaja u stomaku. Većina zna odgovor, pitanje je samo da li ćemo ga prihvatiti.
Ukoliko i dalje ne vidimo rešenje, ne treba očajavati. Treba biti strpljiv i ostati smiren a rešenje
će se pojaviti kada budemo najmanje to očekivali.


-Veoma je bitno da li su ljudi u okruženju dobri za nas ili ne baš tako dobri.
Treba se okružiti ljudima sa istim razmišljanjem i interesovanjima.
Kada im iznesete problem, tu su da ponude rešenje ili u krajnjem slučaju utehu, ako je napad i kritika sve što dobijate od njih, onda mislim da oni nisu prava osoba za vas.
Kritika je poželjna samo ako ukazuje na rešenje i ako je dobronamerna.

-Radite ono što vas čini srećnim.
Sve što vam prija je dozvoljeno a da pritom ne ide na štetu drugima.

-Nabacite osmeh.
Neke studije govore o tome da kada se osmehujemo čak i na silu, osećaćemo se malo bolje.



-Verujte svom instinktu. To je onaj mali glasić koji nam govori da uradimo nešto ili
da se klonimo određene situacije ili ljudi. U većini slučajeva zanemarujemo taj osećaj
kada nas jednostavno mrzi da se pokrenemo ili nemamo dovoljno samopouzdanja.
Ako ipak uradimo to što znamo da je ispravno, ne samo da ćemo se osećati ispunjeno,
nego ćemo ubrzo shvatiti da je dobro što smo tako postupili.

Moje mišljenje je da se sve dešava sa nekim razlogom. Ako nam se u određenom trenutku
čini da je jako loše to što trenutno doživljavamo, kasnije shvatimo da nismo bili u pravu
i da se baš zbog te situacije stvara nova prilika ili iskustvo koje nam otvara nove
poglede na svet oko nas.

-Budite pozitivni, budite ljubazni, pomozite drugome u nevolji,
vratiće vam se desetostruko.

Život je previše kratak da bi se nervirali oko nebitnih stvari!